diumenge, 15 d’abril del 2012

Montbrió - Les Borges - Aleixar - Vilaplana - Puig d'en Cama - Almoster - Montbrió

Avui pintaven bastos. Feia un vent de nassos i amenaçava pluja: ronda de trucades i sms per decidir què fer, i a més, el meteocat no em donava imatges del radar!... Tot i que algú ha acabat fent campana, finalment s'ha decidit sortir amb els dits creuats. Ha estat una bona decisió.

Tot i així hem canviat la ruta inicial (Porrera) i hem buscat una ruta alternativa per evitar el vent i el núvols. La jugada ens ha sortit molt bé i, tot i refrescar una mica a primera hora, hem tingut una sortida solellós.

No tenia ruta alternativa preparada per l'emergència, així que he accedit ràpidament al Sant Grial (Wikiloc): a partir d'una ruta de Barber -que per cert ens hem creuat amb la seva colla a l'Aleixar- li he afegit algún petit pedàs de collita pròpia. He convertit la ruta a GPX i cap al GPS; tot plegat uns 20 minuts.

Per tercer dia consecutiu hem passat pel pont de les Borges (en tota la meva vida únicament hi havia passat un cop, i a peu!)

Des de Vilaplana fins al Mas d'Anguera és una ruta molt bonica i perfectament ciclable (hi ha alguna bona rampa). Aquí es on he fet la petita variant de la ruta de Barber, arribant fins al Mas de Flassada (de Torres) i que hem pogut creuar perfectament.

Després hem agafat un petit tram de la carretera C-326 en direcció cap a Vilaplana (un tram de l'11%) i un camí cap a l'esquerra et porta fins el Puig d'en Cama (717 mts; únicament ens quedava salvar un desnivell de 20 mts per arribar-hi, però se'ns estava fent molt tard... ho hem deixat per un altre dia). És un camí amb molta pedra i desnivell que hem hagut de fer empenyent la bici un bon troç (la ruta original era a la inversa).

Foto de rigor feta a cota 660 mts que amablement ens ha fet una noia que estaba esmorzant tranquil·lament al peu del Puig. Així hem pogut sortir tots.

De baixada hem passat per Almoster, Castellvell i Riudoms (donat que és pla hem apretat una mica el ritme per no arribar més tard del que havíem calculat).

Si heu de fer la ruta, aconsello fer-la a la inversa, ja que possiblement haureu d'empènyer una mica menys la bici del que hem fet avui.

També pots baixar-te el track a Wikiloc