diumenge, 22 d’abril del 2012

Montbrió - Porrera - Montbrió

Avui finalment hem pogut fer la ruta que teníem pensada per la setmana passada: Porrera
(el poble que surt a la foto de capçalera és l'Argentera, amb el Castell d'Escornalbou en la muntanya de l'esquerra)

L’assitència ha estat escassa, la colla avui s’ha segregat en dos grups; la secció runner avui ha fet campana en bloc, han preferit pujar les muntanyes a peu, i nosaltres hem fet bici i caminada (per no dir: arrossegamenta de bici). No ha estat greu, i tampoc massa estona, però avui anàvem justos de temps i aquest petit detall ens ha retrassat una mica.

Des de Montbrió es una ruta de poc més de 50 Kms, amb un desnivell acumulat de 1.282 mts (El GPS m’indicava 1.234, Wikiloc 1.527 i Cicloide 1.880!, però el track passat pel rectificador d’alçades del Garmin Connect em dona exactament 1.282, o sigui que faré cas d’aquesta dada).

Des de Duesaigües hem pujat pel camí que passa per sota del pont del tren (Viaducte dels Masos) fins al GR-7, que recorre la falda de la Serra de Pradell i que ens deixa al Coll de la Teixeta. Es molt bonic fer aquest camí des de l’Argentera i no es tan dur com la variant que hem fet avui (tocava entrenar).

La primera sorpresa, un cop deixada la N-420 i agafant un camí cap a les Estellades (anàvem seguint un track de Barber amb alguna variant de collita pròpia), ha estat veure que el camí s’enfilava seguint la línia d’alta tensió: això pinta xungo (he pensat), i així ha estat.

De baixada, el camí es molt maco, amb molt bones vistes del Priorat, però pel meu gust, hi ha algun tram una mica massa tècnic (sóc molt dolent en el descens i aquests trams no els disfruto massa). Un cop hem creuat la T-740, en comptes de seguir pel senderó fins al poble, hem escurçat temps (no distància) per carretera fins a Porrera.

Havent creuat el poble, hem posat el Turbo. Sortint de Porrera agafem el GR-174, per la Vall de Cortiella. Es una ascensió molt constant i agradable. La baixada la fem entre el Parc eòlic del Collet dels Feixos i el del Mas de la Porta fins agafar un tram de l’antiga carretera a Riudecols que ens deixa a la N-420 en el Coll Negre.

Baixada ràpida fins a Duesaigües, d’allà a Riudecanyes i cap a Montbrió.