dimarts, 9 de juliol del 2013

Fariseus pel Baix Camp!

Fariseus! es el crit de guerra del Club Btt de Valls, i aquest diumenge va sonar pel Baix Camp.

Feia temps que amb en Rubén (de Valls i que ens vàrem conèixer per les xarxes socials) buscàvem un dia per fer una sortida de germanor per les meves terres, així que vam posar dia, hora i lloc i cadascú es va preocupar a mobilitzar als seus. Tenint en compte que per aquestes dates hi han forces competicions, la veritat es que va sortir un bon grupet amb ganes de passar-s’ho bé.

Com a tota bona planificació i per evitar sorpreses, primer els vaig passar el link al bloc d’aquesta ruta i d’aquesta manera es poguessin fer una idea de per on anirien el trets.

Es una ruta que no es especialment dura i gens tècnica i gaudeixes d’alguns dels punts “típics” de la zona: Creu de formatge, Ermita de Puigcerver, Collet dels Feixos, Coll de la Teixeta, L’Argentera, Pantà de Riudecanyes… no es pot demanar més en pocs quilometres (bé, si es surt des de Cambrils ja en són alguns més).

Les punxades no van donar treva (4 en total si no vaig errat) i un trencament de cadena a Duesaigües van ser les úniques incidències tècniques a destacar. El “tronxacadenes” es la típica eina que no porta massa gent i si trenques cadena (poc habitual però que passa de tant en tant) i no en portes, ja has begut oli.

La pujada a l’Ermita de Puigcerver (des de Riudecols i passant per la creu de Formatge) al ser a primera hora, la calor encara no era sufocant. Sortint de Riudecols un company em va ensenyar un senderó (dels que no surten al GoogleEarth) que feia de drecera entre camins.

Un cop a l’Ermita i abans d’anar cap al Collet dels Feixos, vam pujar (uns amb més habilitat que d’altres) a la Miranda de Puigcerver. L’últim cop que hi havia estat –pajarón perdut- va ser ja fa molts anys en una edició del Transaventur, aquest cop i sense estar en competició, vaig poder gaudir de les magnífiques vistes que hi han des d’aquest punt.

La baixada té un tram una mica tècnic que cadascú va fer com va poder, fins i tot fent servir els arbres com a sistema natural de frenada. Jo, amb l’excusa de fer les fotos, ho vaig fer a peu. Algú s’ha de sacrificar.

Del coll de la Teixeta vam baixar, ràpid, ràpid, ràpid cap a l’Argentera pel GR-7 (ara que tot està tant sec s’ha de vigilar una mica ja que la superfície, amb tanta arena i pedra, té poca adherència).

A l’Argenetera vam fer una curta parada a boxes per –finalment- poder omplir d’aigua les ampolles i camels. Després ja vam anar tornant cap a Montbrió passant per Duesaigües, Riudecanyes, Camí dels Molins…

Ruta: Cambrils - Montbrió - Ermita de Puigcerver - L'Argentera - Montbrió - Cambrils

També et pots baixar el track a Wikiloc