diumenge, 13 d’octubre del 2013

La Torre de Fontaubella

Després de quasi un any, repeteixo ruta! I aquest cop amb dos companys que no l’havien fet llavors. Per no repetir-me com l’all, molts dels detalls de la ruta els podeu trobar a “Sortida VIP”.

Ruta: Montbrió - Vilanova d'Escornalbou - Colldejou - Torre de Fontaubella - Pradell de la Teixeta - L'Argentera - Duesaigües - Riudecanyes - Montbrió

Sempre intento fer petites variants quan repeteixo rutes i aquest cop en comptes de passar pel darrera de l’Areny, vam passar pel davant, pel camí dels Carlins, que sempre es divertit passar per aquí.

Durant la setmana, en una de les sortides nocturnes, el camí que porta de Colldejou al coll Roig, ens vam trobar amb la desagradable sorpresa que un dels trams “complicats” (o sigui, la típica pujada que, a la mínima que poses peu a terra, ja vas llest) l’havien cimentat. M’entristeix molt veure com el ciment o l’asfalt es van menjant camins de muntanya. D’acord que ara és més fàcil pujar-lo, però prefereixo les pedres!

2012 vs. 2013
Un cop hem arribat al coll Roig, agafem la pista cimentada que puja al parc eòlic de Tucafort (els camins que hi han pel parc eòlic que porten al peu dels molins, són força laberíntics així que és important mes o menys saber per on s’ha d’anar).

Mentre érem rodant pel parc eòlic vam veure un ramat de cabres i, en aturar-nos per fer una foto, ens fixàrem que una d’elles estava a punt de parir. Ens vam estar esperant una bona estona per immortalitzar aquest moment però veient que la cosa s’allargava i que la nostra presència no era massa grata, vam seguir amb la ruta.

La cabra tira al monte (ben cert!)
Esperant pacientment en pose de "caganer" si paria la cabra

Me la fas tu o te la faig jo?
El camí que porta del parc eòlic fins a La Torre de Fontaubella es força tècnic, pedregós i llarg, però aquest cop jo anava millor preparat que un any enrere, amb bicicleta amb doble suspensió i tija telescòpica, i la veritat es que vaig notar molta millora en el descens, tot i que encara vaig al meu ritme però evolucionant dia a dia.

També et pots baixar el track a Wikiloc