dilluns, 11 de novembre del 2013

Al vent, la cara al vent, el cor al vent, les mans al vent… (Raimon)

Ja feia dies que el pronòstic meteorològic donava fort vent pel diumenge (la veritat es que pràcticament va bufar tota la setmana). Normalment, el primer de tot que faig quan em llevo per sortir en bicicleta, es mirar el temps i, per sorpresa meva, a les 7:30 del matí no es movia ni una fulla!! … a les 8 tampoc, ni a les 9, però cap a les 10 va venir en tromba, i, a més en plena pujada i de contra!! Vinga, fot-li que és de Reus!!

Com que per les meves terres es habitual gaudir del Mestral, t’aguantes i ja està. Prefereixo que bufi que no que plogui.

Aquest diumenge vam tornar a repetir per la zona de la Mola de Colldejou. Vam fer una ruta que ja havia provat uns mesos enrere; de Vilanova d’Escornalbou a Colldejou pel camí de les punxes (desconec perquè li diuen així ja que mirant la cartografia del Institut Cartogràfic de Catalunya aquesta denominació no surt per enlloc).

S'agafa un camí que queda a mà esquerra, a un quilometre de Vilanova d'Escornalbou, anant per la carretera que puja fins al Castell d’Escornalbou. El primer tram es molt dur (de les dues vegades que l’he fet no he aconseguit fer-l’ho sense haver de posar peus) i puja per la cresta de la pedrera de Rifà fins al Coll de la Desenrocada, és un tram amb molt desnivell i poc grip, així que, al mínim error, ja vas llest i toca empènyer.

Aquí encara no havíem pujat prou, després ja no somreia tant

Com havia dit; al mínim error, toca empènyer!
Mhh! Cireretes de pastor!
Una mica de vista subjectiva a 29'
Agafant una mica d'aire, ja tenim una edat...
A veure, que no es mogui ningú
El tram del Coll de la Desenrocada fins al Collet Rodó es molt maco i amb unes vistes espectaculars, ja que quedes en una vall entre el Porpallers (662) i la Desenrocada del Bailon (516). Del Collet Rodó s’agafa un senderó (tot i ser de baixada és tècnicament força complicat) fins al peu de la carretera (el que va de Colldejou al Coll Roig, la T-322), la creuem i seguim per un camí fins a Colldejou.

Colldejou. A la dreta, la Serra de Llaberia, amb el Radar  del Servei Meteorològic de Catalunya.

De Colldejou (430) vam pujar al Coll del Guix (629) pel camí de Falset a Colldejou, d'allà dalt no hi han fotos, bufava tant fort que no vam parar ni a recuperar-nos i ràpidament vam baixar pel camí de la Font del Bullidor fins a la carretera de Colldejou a Mont-roig (T-322).

Com que ens va quedar una mica de temps, i un pèl farts de tant pujar i baixar, vam tornar fent una mica de fons.

També et pots baixar el track des de Wikiloc