divendres, 6 de juny del 2014

Costers del Priorat. Mode Reverse

Cada cop costa més poder publicar regularment les rutes de cap de setmana, i no és per no sortir, ans el contrari!! El problema és que els vídeos se'm mengen molt temps...

La ruta d’aquest cap de setmana passat va ser similar a la que vàrem fer ara farà més d’un mes però en sentit invers i amb alguna modificació (Costers del Priorat).

Ara, el Priorat està molt maco, amb la vinya ben verda però encara sense fruit. Com s’agareix pedalar entre Vinyes!

Sortint de Mont-roig, ja vam començar a complicar-nos una mica la vida, passant pels Boverals i seguint el barranc de Rifà per anar a buscar el camí de la Font del Bullidor que ens portaria fins al Coll del Guix, per sort havia plogut el dia abans i les rodes es van poder agafar una mica millor tot i que contràriament el fang representava una mica de sobrepès que per allà no s'agraeix massa. Un cop al Coll del Guix vam baixar per la Vall de Maçanes, entre les imponents parets de la Serra d’en Jover i les de la Mola de Colldejou. Sense arribar a Marçà, vam anar en direcció cap a Falset.

Després d’una petita pausa, vam anar en direcció cap a Porrera. Per arribar-hi, vam pujar per un senderó molt tapat per la vegetació (el dia que el vam fer de baixada va ser més divertit i fins i tot juraria a dir que estava menys tapat). Un cop a dalt de tot, vam baixar per un senderó força tècnic que anava travessant el camí per on l’anterior vegada havíem pujat.

Un cop a Porrera, vam pujar cap al Parc eòlic del Collet dels Feixos pel GR-174 per la Vall de Cortiella. És un tram molt maco amb una pujada força suau passant per molts masos: Grau, Vilella, Vicari, d’en Mestre…

Des del Collet dels Feixos i empalmant amb el GR-7 vam baixar cap al Coll de la Teixeta per les amples pistes del parc eòlic. Passada la rotonda de la T-313 vam seguir en direcció cap a l’Argentera però en comptes de fer-ho directament pel GR-7, ho vam fer per la trialera que s’agafa poc després del Collet del Vicari.

De l’Argentera cap a Duesaigües, Riudecanyes i d’allà cap a casa.

També et pots descarregar el track a Wikiloc