dimecres, 19 de febrer del 2014

Porrera iMovie edition

Porrera from Txaeska on Vimeo.

Aquesta és la quarta vegada que vaig a Porrera en menys d’un parell d’anys (una més de les que recordava, gràcies al bloc puc revisar aquestes coses), així que no donaré massa detalls perquè són pràcticament calcades: Porrera (I) (II) i (III).

Per ser febrer, va fer una temperatura inusualment alta i vaig poder sortir en calça curta
Com a novetat, aquest cop he fet un petit vídeo, llàstima que no vam tenir massa sol i els colors han quedat una mica apagats, també m’he fixat que, amb poca llum, la càmera perd detall i en les tomes que anem força ràpids no tenen la qualitat que m’agradaria.

El dia que un dels companys de rutes em va portar la càmera, una Xtasy Easypix FullHD (suposo que dec fer cara que m’agrada portar trastos), vaig anar a mirar a Internet quina valoració en donaven, cosa que acostumo a fer “abans” de comprar alguna cosa, i si hi havia alguna comparativa amb alguna altra càmera, i si, la vaig trobar… Jo hi han coses que em costen d’entendre, si es tracta d’una “Action Cam” per esports d’aventura, etc, etc, per quina raó posen una comparativa conjunta amb una GoPro i una CamOne en un kayak per aigües tranquil·les??!! Us ho juro!!! (link)

La veritat es que es tracta d’una càmera força senzilla amb no massa opcions a configurar “in situ”, únicament si vols HD o FullHD. La resta de configuracions les has de fer des d’un ordinador (que no acostumo a portar els dies que surto en bici).

Per cert, i com ha pressuposat algú, és vídeos que penjo no estan accelerats, són a temps real. Les càmeres amb un ampli angle de visió (170º en el cas de la que porto) donen aquesta sensació de velocitat per l'efecte ull de peix.

Aquí intento respondre algunes preguntes que m'ha fet més d'una persona després de veure els vídeos:

Quin programa fas servir pel muntatge?
Pels muntatges de vídeo, de moment, faig servir el iMovie de Mac; senzill, intuitiu i ràpid. El Final Cut, al ser un programa d'editatge professional et dona infinitat de possibilitats, però si no l'utilitzes habitualment i hi tens la mà trencada, és una mica totxo.

Les músiques d'on les treus?
Després que YouTube em censurés un vídeo per haver posat músiques "comercials" em vaig aprendre la lliçó i ara faig servir músiques de Creative Commons (CC), que amb alguns condicionants com ara fer-ne esment en els crèdits la teva "obra" et permeten el seu ús. Una bona plataforma és Jamendo.

On ho penjes?
A Vimeo, fins i tot amb això sóc llepafils. La meva experiència amb Youtube no va ser del tot satisfactòria. Sense pagar ni un duro puc penjar fins a 500 megues per setmana (aparentment sense límit).

Camí dels Molins (Riudecanyes): molt divertit en les dues direccions

Priorat, terra de llicorella, perfecte per castigar les cobertes
Bocata a Porrera. Vaig cedir però va valdre la pena
Últimament toca a punxada per sortida

No t'amaguis Joan, no t'amaguis! Dóna la cara!!
Ruta: Montbrió - Riudecanyes - Duesaigües - L'Argentera - Coll de la Teixeta - Porrera - Coll de la Teixeta -  Duesaigües - Riudecanyes - Montbrió






També et pots descarregar el track a Wikiloc


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada